lördag 30 augusti 2008

Pa grund av massiva påtryckningar och arga kommentarer har Marit äntligen lyckats få till en uppdatering.
Det har hänt en del sen sist:
Jögge har gjort takstolar, gjort väggblock och rest dem, satt upp takstolar, spikat råspont, spikat papp, satt upp vindskivor, satt på ströläkt och börjat spika panel på gaveln. Allt detta till garaget, då det är det som vi börjar med.

Marit har dragit sitt strå till stacken genom att måla panel och vinskivor, bland annat.

Förvandlingen kan ni se nedan


Garaget. Takstolar på plats


Råspont på taket


Papp på taket och panel på gaveln, utbyggnaden
till höger ska alltså sitta ihop med huset


Runt omkring oss poppar husen upp på några dagar, vilket kan kännas lite jobbigt med tanke på att vi har så lång tid kvar. Men sånt är livet...

Lovar att återkomma inom kort=) /// Marit

3 kommentarer:

Lina sa...

Hej! Har hittat till eran blogg nu! Har en bild här hemma(nämnde den för Jörgen)som är tagen innan kommunen röjde bort skogen. Tänkte att jag skulle skicka er den men behöver en mailadress.

Vi drog igång en blogg vi också. Jag menar, vi kan ju inte vara dom enda på Skvattramsvägen som inte har en...www.villavit.blogspot.com är adressen.

Kram Lina

Anonym sa...

Läser kommentaren från Lina och undrar om det har blivit nån slags trend i Mora att blogga om husbygge? I så fall hoppas jag för allt i världen att DU VAR FÖRST, MARIT!

Hörde att Anton kommenterat att Marika inte fick sitta på hans hus. Lite kul, tyckte jag.

Ser i alla fall bra ut. Jag tycker att det går snabbt! Men sen är jag ju typ Miss Tummen i handen och Nolla på husbygge number one, så det kanske inte lönar sig att lyssna på mig... Angående grannarnas hus som dimper ner stup i kvarten: Ni kommer att kunna känna er så stolta när detta är klart. Det kommer att vara värt varenda spadtag! (Aaaa - där fick jag till det allt!) Nej nu skall jag sluta babbla.

Puss, lycka till. Uppdatera oftare. Puss igen.

Anonym sa...

Nej nu blommar asfalten allt! /favvosyrran